sobota, 21 grudnia 2013

HAND MADE - CHRISTMAS DECORATIONS

Okres Świąt Bożego Narodzenia pełen jest przygotowań, zarówno związanych z porządkami, ale również tych milszych przygotowań związanych z przystrajaniem naszych okien, balkonów, a przede wszystkim zielonego drzewka, dlatego postanowiłem zrobić coś własnoręcznie, coś, czego nie znajdziemy na półce w sklepie…

W tym roku podjąłem się stworzenia bombek, a inspiracją była własnoręcznie zrobiona bombka będąca prezentem od koleżanki… Ku mojej wielkiej uciesze znajoma podarowała mi w prezencie zestaw do przygotowywania ozdób świątecznych, ale oczywiście to mi nie wystarczyło i dlatego pobiegłem do pasmanterii i tam zaopatrzyłem się w kolorowe tasiemki, cekiny oraz inne świąteczne świecidełka… W moim domu powstała mała świąteczna, kolorowa manufaktura.


Pierwszą ozdoba, za której zrobienie zabrałem się bezzwłocznie po przyjściu do domu była bombka, do której przygotowania wykorzystałem:
- styropianową kulę
- cekiny
- 1300 szpilek
- 20 cm tasiemki

Nie ma nic trudnego w jej wykonaniu… Wystarczy jedynie za pomocą zwinnych rąk wbijać szpiki wraz z cekinami w styropianowy stelaż, a efekty widać już po 5 minutach pracy. Wzór mojej pierwszej bombki był banalnie prosty, gdyż zdecydowałem się na 2 kolory, które układałem warstwami. Poniżej efekty mojej pracy:




Ponadto odkryłem wiele innych technik tworzenia bombek, a mianowicie również z wykorzystaniem styropianowego stelażu, ale tym razem to kolorowe tasiemki, odgrywały główną rolę. Jest to bardziej pracochłonna technika, ale efekty są zachwycające. Do przygotowania takiej bombki potrzeba wielu metrów tasiemki, którą następnie ( element, po elemencie ) należy zaprasować żelazkiem, aby powstały trójkąty, które później przypinamy szpilkami.



Święta Bożego Narodzenia to wspaniała okazja na odkrycie w sobie nowych zdolności… Myślę, że własnoręcznie wykonana drobnostka będzie cieszyła bardziej niż drogi prezent, dlatego bardzo serdecznie zachęcam do tworzenia… 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz