czwartek, 1 maja 2014

ŁUKASZ JEMIOŁ - WYWIAD


Zapraszam bardzo serdecznie na wywiad z wybitnym, łódzkim twórcą, który podbija światowe rynki…


ŁUKASZ JEMIOŁ to wizjoner mody, który swoimi projektami kreuje modnie ubranego człowieka. 
Jego kreacje charakteryzuje minimalistyczny styl, czyli perfekcyjnie skrojone ubrania zachowane w prostych formach będących nowym synonimem elegancji... Jest on laureatem głównych nagród najważniejszych konkursów dla projektantów – Złota Nitka, Oskary Fashion de Lux pret-a-porter, Moda Folk oraz wiele innych. 

Łukasz zgodził się na wywiad, który wzbogaciłem własną sesją zdjęciową w autorskich projektach. Dzięki uprzejmości projektanta powstała ona w butiku w Manufakturze. Znana szerokiemu gronu odbiorców marka- „Łukasz Jemioł Basic” z najnowszym pokazem zagości na łódzkim Fashion Weeku już 9 maja. Relacja oczywiście pojawi się w nowym poście. Zapraszam do odwiedzania :)


1. Nie będę Cię pytał o inspirację, ale zdradź mi proszę jak wygląda Twoja praca od zaplecza. Jak to wszystko się zaczęło ? Gdzie stawiałeś swoje pierwsze kroki ?
PIERWSZE KROKI STAWIAŁEM W ŁODZI - NA ŁÓDZKIEJ ASP, ALE JEDNOCZEŚNIE PRACOWAŁEM I ASYSTOWAŁEM W RÓŻNYCH FIRMACH ODZIEŻOWYCH. TAM SZLIFOWAŁEM SWÓJ WARSZTAT I UCZYŁEM SIĘ ZAWODU PROJEKTANTA OD PODSZEWKI. TAKŻE BRAŁEM UDZIAŁ W KONKURSACH –BYŁA TO SWOISTA DROGA DO WŁASNEJ DROGI ZAWODOWEJ.

2. Kiedy zrozumiałeś, że moda to Twoja pasja ? Czy poza modą i projektowaniem masz jeszcze inne pasje ?
MODA OD ZAWSZE BYŁA MOJA PASJA, ALE ZACZYNAŁEM OD MALARSTWA. GRAŁEM TEŻ W TEATRZE ORAZ CZYNNIE UCZESTNICZYŁEM W ZESPOLE WOKALNYM. TERAZ MOJĄ PASJĄ JEST DESIGN ORAZ PODRÓŻE.

 3. Czy praca projektanta pozwala Ci na realizację swoich marzeń ?
PRACA PROJEKTANTA TO BARDZO CIEKAWA PRACA, ALE DZIĘKI NIEJ MOGĘ SPEŁNIAĆ SWOJE MARZENIA ZAWODOWE, ROZWIJAĆ SIĘ. NATOMIAST MARZEŃ JAKO PROJEKTANT MAM NA PRAWDĘ DUŻO ;) MYŚLĘ, ŻE JESZCZE WSZYSTKO PRZEDE MNĄ.

4. Czy Łódź, w której skończyłeś studia, pomogła Ci rozwinąć skrzydła? Czy jest to miasto sprzyjające rozwojowi sztuki i mody ?
STUDIA W ŁODZI BYŁY GENIALNYM PRZYGOTOWANIEM, ALE DZIĘKI DETERMINACJI I WIEDZY, KTÓRĄ STAMTĄD WYNIOSŁEM, JESTEM TERAZ W TYM MIEJSCU SWOJEJ ŚCIEŻKI ZAWODOWEJ.

5. Jak ukształtowałeś swoją oryginalną i niebanalną estetykę ?
LATA PRACY, ROŻNYCH EKSPERYMENTÓW. ZAWSZE BYŁEM MINIMALISTĄ W WYDANIU MYŚLENIA O KOBIECEJ SYLWETCE. MOJE RZECZY PODKREŚLAJĄ KOBIECOŚĆ, MIMO ŻE SĄ PROSTE, ALE ICH KONSTRUKCJA I DETAL ŚWIADCZĄ O TYM, ŻE JEST TO MÓJ WYPRACOWANY STYL. TAKŻE CHARAKTERYSTYCZNA PALETA KOLORÓW - ZMIENIA SIĘ ZAWSZE CO SEZON, ALE TRZON ZAWSZE POZOSTAJE W NOWEJ INTERPRETACJI I ODSŁONIE;)

6. Czy wizja kobiet, jaką tworzysz, jest jasno określona ? Na co zwracasz szczególną uwagę ?
WIZJA JEST BARDZO OKRESLONA I ONA JEST NAJWAŻNIEJSZA DLA PROJEKTANTA-TWORZY DLA GRUPY LUDZI, KTÓRĄ CHCE UBIERAĆ. MOJA KOBIETA TO TYP NONSZALANCKIEJ I SILNEJ OSOBOWOŚCI .



7. Jak udało Ci się trafić do światowych odbiorców? - Przy tej okazji gratuluję pokazu w Lizbonie.
WCIAŻ NAD TYM PRACUJĘ, POKAZY ZAGRANICZNE NA PEWNO MI W TYM POMAGAJĄ ;)

8. Czy konsekwentnie realizujesz swoje plany i wyznaczone cele ?
TYLKO KONSEKWENCJA CELÓW STAWIA NAS CORAZ WYŻEJ. MNIE ZAWSZE TOWARZYSZY STARE ŁACIŃSKIE PRZYSŁOWIE -PER ASPERA AD ASTRA- PRZEZ TRUDY DO GWIAZD.

9. Czy opiniotwórczy zachód wpływa na Twoje projekty ? Sugerujesz się potrzebami klientów oraz „trendami” ? 
ŚLEDZĘ TRENDY, ALE STARAM SIĘ JE SAM WYZNACZAĆ. W TAMTYM ROKU POKAZAŁEM NP. CAŁĄ SEKWENCJĘ LIMONKOWYCH UBRAŃ -W TYM ROKU DOPIERO TEN KOLOR ŚWIECI TRYUMFY;)

10. Jak Łukasz Jemioł widzi polski rynek mody i jego odbiorców? Czy ludzie są gotowi na rewolucje i zmiany ?
MYŚLĘ, ŻE LUDZIE BARDZO SIĘ ZMIENILI I ZMIENILI TAKŻE NASTAWIENIE DO POLSKICH BRENDÓW, PROJEKTANTÓW. ŚWIADOMOŚĆ ROŚNIE, A POLACY CHCĄ WYGLĄDAĆ MODNIE, JAK RESZTA EUROPY. JEST CORAZ LEPIEJ, TO BARDZO BUDUJĄCE.

11. Jakie plany ma Łukasz Jemioł i czym nas jeszcze zaskoczy ?
MYŚLĘ ŻE ELEMENT ZASKOCZENIA JEST MOIM GŁÓWNYM PLANEM ;) LUBIĘ ZASKAKIWAĆ.







 










Zapraszam serdecznie do komentowania





4 komentarze:

  1. Kamil, wywiad jest świetny. Na dodatek z moim ulubionym projektantem. W jego ubraniach wyglądasz bardzo dobrze. Serdecznie pozdrawiam.
    http://balakier-style.pl/.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gorąco Pani dziękuję - bardzo mi miło... Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  2. No i dzień od razu przyjemniej się zaczyna :) uwielbiam twój sposób pozowania zawsze wywołuje uśmiech na mojej tworzy (w żadnym wypadku nie jest to złośliwość), no i oczywiście swietne ubrania ! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Śledząc kolejne wpisy ten blog wydaje się coraz bardziej ciekawy(choć już od samego początku mnie urzekł!). Nie mogę się doczekać dalszych wpisów - szczególnie relacji z nadchodzącego Fashion Week :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń